Rabu, 8 April 2009

ZABA....RM5.00

student dan masalah duit memang tak dapat nak di nafikan...stdent bukannya kerja..duit pun dibiayai oleh PTPTN, JPA, biasiswa lain dan sebagainya..ok berbalik kepada tajuk tu..saya cuma nak bagitau ja,,tepat jam 5.50ptg 8.april..saya bergegas ke kolej zaba bagi mengikuti perkembangan bantahan mengenai harga stiker kolej berharga RM5 yang dikenakan oleh pihak penurusan kausar terhadap penghuni zaba..walaupun saya bukan penghuni zaba,,cuma alumni zaba,,hati sy tergerak juga kerana ramai rakan2 yang tinggal di kolej itu...itu lah peraturan baru pihak pengurusan di mana setiap penghuni zaba perlu memiliki stiker kolej..kesian jugak la,,dah ujung2 sem nie,,,walaupun cuma rm5,, ia amat bermakna..jadi pikir2kanlah..saya amat berbangga dengan TNC baru UKM kerana beliau sempat hadir pada petang itu untuk mendengar luahan hati pelajar...satu perubahan yang baik,,mungkin menjadi TNC yang lebih dekat dengan pelajar..tahniah Dato'..apapun diharap pihak UKM dapat mengambil langkah yang sewajarnya terhadap pelajar2 kolej zaba..dah la yuran mahal..ditambah lagi dengan beban sampingan yang membebankan pelajar...di sini ada sedikit gambar pada peristiwa petang tadi yang sempat saya shoot jauh


berhadapan blok perempuan (pelajar yang turut serta)





Dato TNC bersama Pengurus,,Cik Firdaus..



sahabat2 yang sedia menunggu...ehsan, meor, azhar, lie, ijat


stiker yang perlu dibeli oleh pelajar

2 ulasan:

critikal thinker berkata...

hehhe..
asal nk bangkang mesti ang dulu kan .hahha..
erm stiker tue erm..ok g
kes nak naikkan harga kolj bg same semua tp zaba tetap mcm ne pa cita???
huhu.. mane adil!!!

TarAnTuLa_Matdoe @ Mohd Helmi Bin Hassan Nordin berkata...

hehheh,,biase ler,,,tu sudah tentu,,pa yg betul kita tegakkan,,ha ya ka..kalu dah facilities ok,,ok la kalu hrga sama..yang len tu aku tak tau la plak,,kn tya pihak ukm r..