Isnin, 26 Oktober 2009

Final Exam

salam ukhwah buat semua,,,
sudah lama tak menaip,,jadi pada kesempatan ini ada masa,,nak taip la sikit,,
apa yang penting, bermula pada 26.10-12.11,,final exam aku,,alahai,,mlasnya nak stadi,,,
apakan daya,,dah lepas dua paper tadi,,hampeh,,tak leh jawab,,tensen gila,,

sepanjang tak menaip nie,,pelbagai dugaan dan cerita yang berlaku, baik ke atas diri aku,kawan2, keluarga, masyarakat dan juga negara... bulan syawal dah pun habis,,,tak dak feel dah..tggu raya haji pula,,,,betapa mulianya bumi allah...i'allah diberikan kesempatan untuk aku menunaikan ibadah haji pada masa akan datang..

selepas selesai segala tugasan yang bertambun,,aku blik kampung cuti stadi week,,rest pikiran, jumpa mak,,lepak2 ilangkan tekanan..lain yang dirancang lain yang jadi,,, time balik kampung dua hari selepas tue,,tunang pak din eksiden,,,dekat flyover bagan,, kesian..sabar pakdin,,walaupun kecederaan yang agak kritikal.semua tu dugaan yang perlu diterima dengan hati terbuka..ada hikmah..

cerita berkenaan dengan dugaan..sehari selepas tunang pakdin eksiden, aku p zoo taiping saja melawat haiwan2 yang juga merupakan makhluk allah di atas muka bumi nie,,,nak dijadikan cerita,,punya dok jalan2 dekat zoo taiping,, tanpa disedari aku punya wallet tertinggal kat toilet.. aku sedar bila dah sampai jawi,,takkan nak patah balik,,jadi kptsan dia hanya koll pekerja zoo bagitau dan hanya tggu jwpan pada keesokkan harinya.. namun berta yang aku dapat,, tak jumpa wallet tue,,betapa luluhnya hati nie,,ye la semua da lam tu,kad bank, matrik, ic, slip exam dan sebagainya,,tak masuk exam la,,, jadi bila dah tak dak,,bergegas la aku menyiapkan segala dokumen yang nak kn wat balik,. ic, kad kn blok, lesen dll.. ketika itu barulah nak muhasabah diri..Allah boleh menduga hambanya dengan apa cara sekalipun tanpa diduga oleh hambanya.. selepas siap semua, kiranya membuat persiapan nak blik ukm nak wat setle kat cini plak,,

tetapi pada hari khamis, aku mendapat berita yang wallet aku dah dijumpai oleh pelajar sekolah.alhamdulillah,,aku bersyukur kepadamu Ya Allah,,. dugaan yang engkau berikan menyedarkan aku terhadap kealpaan diriku untuk mengingatimu...Ya Allah..

ALhamdulillah,, semua berjalan lancar sehinggalah ke hari ini.. aku bersyukur kepadamu Ya Allah...

p/s = ada lagi yang ingin aku luahkan,,i'allah tggu di kelapangan yang lain...
wslam.

Tiada ulasan: