Isnin, 18 Mei 2009

Malasnya

  • salam dan selamat bersua,,ehm memang agak malas aku nak mengupdate blog aku,,, tambahan pula la nie ngah musim cuti sem,,tiap ari dok relax2 mengambil angin kampung..
  • Bermula dengan 8.5(jumaat) aku bertolak balik ke kampung,,menaiki motosikal +aku (PHV2306).. konvoi dengan chaq dak pdg serai...memang penat la beb ride ngan moto,,tapi takpa itu semua pengalaman yang tak dpt aku lupakan,,mengambil masa lebih kurang 7jam,,sampai la aku kat penang,,kul 12.30 bertolak kul 7 petang sampai,,huhuhu..penat giler...
  • Sehari berehat,,,9.5.09 berlakunya majlis pertunangan kakakku (rohela) dengan mohd hafiz,,alhamdulillah majlis berjalan dengan sempurna dengan izin Allah..selamat,,semoga kekal ke jinjang pelamin dan hingga ke anak cucu.. 11.5.09 aku dpt mesej dari Dr.nasran aku pya penyelia berkenaan dengan kerja lapangan(soal selidik dasar komunikasi),,dia gtaw soh g jumpa dia kat hotel sunway nak bagi borang soal selidik..apa lagi aku pun p la jumpa dia..ambil borang tu sebanyak 32 nak kena soal orang kawasan Tasek gelugor..tempoh masa bermula dari 11.5-13.5 aku kena siapkan borang tu..dengan pertolongan keluarga, kawan, buah hati, kerja tersebut dapat diselesaikan dengan sempurna..
  • Susah tu sah dicakap la,,nak dpatkan seorang responden pun kan men susah,,sapa nak jwb kalu soalan byak mcm jwb exam,,bagitau kata dpt saguhati rm5 barula da responden yang nek jawab,,,aku pun tak tau ke mana mentaliti masyarakat malaysia..nak minta tlg bagi pandangan pun susah,,nak kn byar lagi,,adusss,,,wawasan 2020 adakah mungkin akan terhasil ataupun omongan kosong,,kita nantikan saat itu..
  • Hari rabu,,setelah selesai kerja soal selidik,,aku p usha kedai kasut kat Jusco,,XES,nak tya kerja kosong,,nasib agak menyebelahi kedai tu memang nak pakai orang,,jadi aku pun apply tok jwtan promoter,,part time job..sejam rm4,jadi la duet masuk juga dari dok sja ja cuti yang agak lama nie,,buah hati aku memang banyak membantu la..tima kasih,,jasamu akan dikenang selamanya..
  • Khamis dan jumaat jadual kehidupan aku berjalan seperti biasa,,malam berjaga,, siang lam kul 11 baru nak bangun,, heheh.. biasa la,,masa cuti kan,,almaklumlah..,,menjelang malam jumaat,,aku da game futsal,,farid ajak men ngan membe2..bukan apa lama tak maen,,,tambahan pula semua ada,,aku, cop, caet, farid, wan, e-dan, bb, cu-mie, aiman, mon n zam,,penat gilar,,lama tak keluar peluh,,sekali maen sejam hah amik,,semput bukan nak cakap la..hehehe.. men sekadar suka2,,ada yang pandai ada yang kurang pandai,,mcm aku la,,leh main ja la,,bila g kan,,
  • Balik dari futsal singgah di char keow teow sungai dua,,buat pertama kalinya aku order char keow teow,,huhuhu..bukan tak pernah mkn,,sebelum nie dah mkn tapi tak leh nak blah dia muntah balik,,jadi kali nie nak ubah lah sikit,,try r pekena,,sib bek line clear..heheh..habis gak,,selamat...balik ja g lepak umah farid,,kui 4 pagi balik umah trus lena,,sedaq2 kui 2.30 kalut gak r,,nak kuar g penang da keja kit,,buah ati ajak kuar,,.kuar r ronda sat,,petang balik relax2 trus lena,,b4 tu nak g antaq mak aku,,tapi abg kimi dah p antq,,
  • The whole wekeend aku habis,,dengan kerja sebegitu,,coming sunday at 6.00 o'clock.. aku kn g kerja part time tu,,dengan semangat yang berkobar2,,aku masuk kerja,, pakai baju kerja kedai kasut tu (XES)..izzati@momon kerja kat situ jugak,,dia buat fulltime,,tapi nak kerja sampai ujung bulan 5 ja,,da kerja pa tau la kat dia,,first day aku kerja ok,,serve customer 12 orang leh juai kasut 12 pasang..puas gak,,bukan apa this is da first time i try this job in my life..tak pernahnya jd promoter apatah lagi nak kn jadi cashier,,huhuhu..menggelabah jgak la,,
  • Kui 10.00mlm kerja aku habis,,aku blik seperti biasa,,g lepak route 69 pekena kopi,,ngan member jusco ngan buah hati aku..pastu g kedai farid,,lepak sat trus blah ngn farid ngan cop,,sampai umah trus trasa nak mengupdate blog aku,,bukan apa..lama sangat dah tak update..qasa kosong lak,,dah alang2 aku wat blog,,bek update..sekurang2nya perjalanan hidup aku tercatat lah dalam diari maya nie,,ehekkk,,
  • Okeh,,sebelum aku nak menghabiskan coretan pada mlm nie,,aku nak mengucapkan selamat hari ibu kepada ibu aku tercinta dan juga kepada semua kaum ibu yang terdapat di dunia nie,,dan juga selamat hari guru kepada guru-guruku yang telah mengajar aku selama ini sehingga aku menjadi aku seperti hari ini,,pengorbanan guru2ku tetap dikenang selamanya,,terima kasih cikgu..
  • Sampai disini sahaja aku nak mencoretkan apa yang terlintas dan terpikir di mindaku....selamat kepada semua,,assalamualaikum..sehingga berjumpa lagi,,

Tiada ulasan: