Khamis, 27 Ogos 2009

..Dah 5 Ramadhan..

Salam ramadhan untuk semua umat islam...
Alhamdulillah,,, sudah 5 hari umat islam menempuh ramadhan yang penuh berkat...
Walaupun aku jauh di perantauan dan juga jauh di sisi keluarga terutamanya,.. aku tetap tempuh dengan penuh tabah dan sabar bersama rakan-rakan seperjuangan...
Rutin harian bagi ramadhan kali ini agak padat... mana tidaknya,,, asgment yang perlu disiapkan begitu banyak dan mesti disiapkan sebelum balik raya.. aduilaaaa.

Alhamdulillah,, walaupun sibuk,, kesempatan untuk bertaraweh tidak ditinggalkan.. samada di masjid ukm ataupun surau kolej,,, aku dan myfren tetap juga p.. bukan senang,,setahun sekali,, itu pun belum tentu,,kalau dipanjangkan umur.. i'allah..

Hari pertama ramadhan,, membuak2 nafsu untuk berbuka.. tapi apakan daya,, terpaksa menikmati juadah yang bukan di sediakan oleh emak sendiri... tapi ok la juga,,berbuka dengan kawan2 seramai 21 org... best jugak la,,tomyam campq, teluq greng, sayuq kankung, dadih dan juga aiq oren,,masak sendiri,,akan jadi kenangan tu sume,,, buat ecah, pizah, nani, kak dila, dan semua yang terlibat,, tima kasih...len kali boleh buat lagi,,,

Ini yang nak dikongsikan ni,, apa yang aku rasa mungkin dah jadi satu fenomena agaknya,, tibanya bulan puasa orang yang yang tak pernah berniaga pun berlumba2 untuk berniaga,, bila dah niaga,,:
-tak sedap langsung!!!!!
-dah tue mahal plak,,,!!
-tak dak kebajikan agaknya dalam kepala otak depa nie,,,
-hanya mementingkan keuntungan semata-mata!!!

Inilah yang terpaksa aku hadapi di bazar ramadhan seksyen 15 bandar baru bangi,,,, yang mana kepadatan penduduk agak tinggi,,,, Orang yang nak membeli ramai,, peniaga ekspress banyak,,,
hasil dia,,, jual kueh mueh pikiaq keuntungan saja,, tak dak kebajikan..
kueh sebiji 5 kupang (50sen).. mahal gila,,berbeza ngan tempat aku,, tapi apakan daya,, tak sedap pun kena jugak la,,,,

Ehm,, AKu agak panas dengan benda cmnie,, bab makan nak wat bg org mkn,, wat da kajikan sikit kan dpt pahala,, tak dak rugi pun,,, mhal kalu sedap tak kesah.. nie sebaliknya..

ehm...cukup tok mlm nie,,, panas,,


Tiada ulasan: