Ahad, 16 Ogos 2009

Sayang Mak..

Salam utk mak yang tercinta,,,,
Salam utk semua,,,

Alhamdulillah,,genap 15/8/2009 genaplah usia ibuku 63 tahun,,,selamat hari lahir buat ibuku yang tercinta dan disayangi,, (Roziah Bt Hj Ishak)
Adik nak ucapkan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki dan berada dalam keadaan tenang dan tabah menghadapi dugaan dan ujian dari Allah S.W.T,, setiap dugaan pasti ada hikmahnya.. alhamdulillah.. adik sayang mak,, sebelum tu,, al-fatihah buat ayah tercinta yang telah pergi meninggalkan kita semua lebih sepuluh tahun lepas... pada tanggal 19 julai 1999.

Mengenang kembali tepat 15.08.1946 lahirlah seorang insan yang bernama Roziah bt Ishak,,, mengharungi perjalanan yang penuh onak dan duri,, aku begitu mengagumi ibuku yang amat tabah dan kuat dalam menghadapi dugaan hidupnya.. pada tahun 1968 beliau mendirikan rumah tangga dengan jejaka yang hensem lagi baik iaitu Hassan Nordin b. Ahmad (ayahku yang telah kembali ke rahmatullah).. al-fatihah..

Ibuku dikurniakan 7 orang cahaya mata.. 5 lelaki dan dua orang perempuan,, alhamdulillah semua dapat meneruskan hidup sebagai manusia.. di mana tidak menyusahkan ibuku...i 'allah jasamu sebagai ibu yang banyak mengajar dan mendidik akan kubalas.. sayang mak..

Untuk pengetahuan semua adik beradik ku,, sayangilah mak seperti mana beliau menyayangi dan mendidik kita semua tanpa mengenal erti penat dan lelah demi menjadikan kita sebagai manusia yang berjaya di dunia dan akhirat...


"Ya Allah Ya Tuhanku,,kau ampunilah segala dosa kedua ibu bapaku Ya Allah"
"Murahkanlah rezki ibuku Ya Allah"
"Panjangkanlah umur ibuku Ya ALlah"
"Permudahkanlah perjalanan hidup ibuku Ya Allah dalam menempuh segala cabaran dan dugaanmu Ya Allah"
"Aku memohon kepadamu Ya Allah"
Amen2 ya Robbal A'lamin....

p/s;; maaf tiada di sisi ibu tercinta ketika jamuan yang dibuat oleh kak ela.. rasa rugi la jgak.. tak leh nak melantak kek secret recipe...
kak ela,,nnti beli len no..hehehe,,


2 ulasan:

sentuhan bonda berkata...

kem slm kt mak ang..aq doakan smoga pnjg umur n bahagia dsmping anak-anakanda yg tersyg..ang jgn nk dera mak ang msk bnyk2 ntok lak..sian dia..tp lau aq p sana xpa la kn msk sedap2 ntok aq..hehehe..nmpk ja kental..tp pink gak noo..adik tuh..kih3..

TarAnTuLa_Matdoe @ Mohd Helmi Bin Hassan Nordin berkata...

woit,,,ngat alak kat aku,,dah anak last,,kn la manja kit ja pun,,heheh..okeh takdak hal,,dtg ja penang aku soh mak aku masak..kak aku masak pun sedap..