Sabtu, 20 Mac 2010

perjalanan yang semakin mendatang.....

salam dan selamat...









sudah begitu tuakah aku??atau masih di alam angan2 yang tiada kesudahan... secara tidak sedar..bulan julai 2010 genaplah usia ku 23 tahun..matangkah??? rasanya belum matang untuk menempuh dunia sebenar yang penuh dengan pelbagai ritangan yang sesiapapun tidak tahu...

aku masih teringat di kala upsr...kptsan yang di ambil takut nak dbgtau kpda mak,,ya la,,dpt tak sbrpa elok,,tp alhmdllah..lepas jga msuk sek asrma..(model khas baling).. amek pmr,,mcm tu jgak,,2004 spm pula yg ada,,cukup umur 17 tahun.. dua perjalanan hidup yg perlu diitempuh,,jln utk beljr atau kerja..semuanya terbukti pada hari ini dan saat ini bhwa jalan utk belajar yg aku pilih.. shngga dpt jejakkan kaki ke ukm yg serba ilmu nie..

secara tidak sedar juga begitu pantas masa berlalu,, aku dah nak habiskan zman pengajianku di ukm dan meningglkan jauh di belakang zmn persekolahan.. alngkah indah dan sronok sewktu zmn persekolahan,,semua nak dicubanya..tapi masih menjadi manusia la,,,3 tahun di ukm,,nak smpai penamtnya.. 3 tahun masih belum cukup ilmu yg nak mematangkan aku.. dunia di luar belum ditempuhi,,apakah jalan yg akn aku tempuh??? susah atau senang?? aku tak pasti...hanya doa dan sedikit ilmu yg ada menjadi penunjuk jalan...

secara tidak sedar juga,, alam yg akan aku tempuh yg akan mendatang bukan lagi alam mainan... ia adalah betul2..baik buruk gagal berjaya,,terletak pd aku.. ya ALLAH,, takut nya nak hadapi hidup sebagai seorang yg benar2 matang..

secara tidak sedar, kawan2 sekolah jauh dilupakan.. bukan lupa utk segalanya,,tetapi lupa kerana haluan masing2..begitulah juga saat yg aku akn tempuh selepas ni.. kwn sek lain, kwn di ukm lain.. byk lagi yg aku dpt di ukm.. semua aspek aku belajar. walau tidak byk..sedikit pun jd la sbgai bekalan di hari mendatang.. dari cara menghormati org lain sehinggalah kepada teori2 yg serba bagai,,menjadi bekalan..

sedih, takut, terawang2 semua bermain di fikiran,, apakah akan terjadi kpdaku..
kita hanya merancang...tuhan yg akan mnntukan..

buat shbt2 yg aku kenal di alam persekolahan,,mmg angpa semua menjadi ingatan dan kngan yg indah...

buat shbt2 di ukm,,menjadi pendorong dan pmbimbing yg baek... segala susah dan senang adalah garam dalam persahabatan.. tetapi sekali calar kalu dibaiki tetap nmpk cacatnya...

renung2kanlah...3 tahun bukan masa yg panjang..amat singkat dalam mngutip semua ilmu..jadi trskan lah perjuangan buat shbt2 di haluan masing2.. smoga berjaya di dunia dan akhirat...

Tiada ulasan: