Sabtu, 13 Mac 2010

tipah tertipu,,tertipu tipu tetipah,tertipu lagi




salam dan selamat...
gambar sebagai hiasan..tak dak kena mengena,

1. 3,4 ari nie mmg penat dan sibuk dengan kerja-kerja akhir aku yg nak kn present next week..

2. apa yg nak aku gtau kat cni berkaitan tipah tertipu tu,, 2, 3 ari lepas aku dpt panggilan dari seseorang,,katanya nak p diner dak kat timesquare KL..ganti kekosongan tempat dua orang yg tak leh nak p,,jadi aku pun bg kptsan kata tak leh nak p,,tapi lepas sehari tu tpon lg tya dan mnta aku p juga utk pgang tket dua orang yg telah di beli tu,,jd aku pun apa lg,,ok la,,leh p..ajak sorang membe..

3. tepat jam 5.30,,aku ngan membe gerak ke timesquare,lebih kurang jam 7.o5 smpai di sana,,org yg mengajak aku koll,,suruh p ke tingkat 10,,mkn dulu,,aku heran la,,kata diner,,napa nak soh mkn dulu,,tanpa berlengah,trus naik,smpai ja tgk2 ada 6 orang tggu kat table mkn kat food court..jadi aku ngan membe p ja la,,mkn sikit..smbang2 pastu org yg ajak tu gtau,,function kat tingkat 14..

4. dalam kepala otak aku dah terpikir yg aku dah terkena,,ini bukn diner,,ini function tok bisnes,,yg aku dah tertipu dulu ikut membe,cuma tak join ja bisnes tu..
aku ngan membe aku relax ja,,kami follow smpai tgkat 14,,dah smpai tgk mak aii,,ramai gak orang,dah tu hingar bingar dok kata apa aku pun tak pham...

5. aku mmg tensen,,ini dah kena tertipu lagi..harun,,dah tu dtg la group bisnes yg org ajak aku nie,,cta pya cita,,income 15k la,,tjuk keta la,,tjuk payslip, buku akaun,,mmg menyampah aku,,bukan aku nak tau yg tu semua,,mmg dahj tak minat,,apa bisnes pun tak gtau,,tup2,,dok tjuk benda alah tu,,tapi aku la yg paling malu ngan membe aku,,ckp kata diner,,tgk2 benda alah nie,,

6. dah tepat jam 8.30 camtu,,depa bg tiket kami masuk dalam,, ya Allah..aku mmg tak sngka,,mcm nie pya gelagat manusia bila dikaburi dengan wang yang beribu2.. muzik pasang bagai nak pecah gegendang telinga. laki pmpuan menari cucuk langit,,dah mcm aku masuk clubbing..hingar dengan muzik ala2 disco..aku mmg bengang dan tak selesa.. kata pengacara mari kita pnaskan badan,,duet dbyk gila,,gila,,sioa..itulah yg pgacara dok ckp..jadi apa lg,,semua pakat menari menyampah aku//

7. dekat 40min dok tgok gelagat orang yg gila duet terhinjut sana sini,,hingar dan cam2,,mmg tensen,,dah tu kepala group mybe upline kot kata kami tak sporting..kepala hotak ang..kami tak tau apa punca tgk dah termasuk dlam nie,,dah mcm apa,,sebabnya aku ngan membe hanya duduk peluk bdn melihat aksi org gila duet sja,,dia pun nak soh kami terhegeh2 sama kot,,p mampuih..

8. lebih kurang jam 9 lbih camtu,,dua pngacara nek yg mrupakan MQ(gelaran bg yg income 15k maintain tiap bulan min, dok crta pgalaman dan sgala mcm,,mjlis dtruskn dengan jemput geng2 yg income byk nek atas, kepala2 besar income yg 100k maintain(duke) dan buat lucky draw,,ada la yg luck dpt.. mmg srbt dok lam tu,,bley tgk gelagat org yg gila duet..

9. kalu mcm tu pya prangai org gila duet nak wat bisnes,,bek tak payah,.,dah mcm org tak dak agma..msuk seblm maghrib,,tgah isya dok meloncat2 cam apa...kui 10 aku gtau kat org yg ajak aku tu kata kami nak blah..so tepat jam 10 aku blah ngan membe aku dengan penuh perasaan hangin satu badan..tertipu lagi ya tipah,,hahahah...

10. jadi semalam mmg aku tensen dengan hal tu..tapi takpa,,tipah tak mau tertipu dah kot,,,hahahah

Tiada ulasan: