Isnin, 9 Mac 2009

journey with my family

bermula dari ukm,,hari jumaat jam 6 petang,,aku bertolak ke rumah abg aku kat port dickson,,
transit kat ci tu,,
tggu mak ngan abg chaq aku,,,..tiba ja,,sume kepenatan,,biasa lah,,mai dari penang.. lepak2 sembang sampai ke malam,,tdo..bangun ja pagi sabtu,,sume bersiap nak bergegas ke kuala pilah..nak berkelah kat umah kakak aku kat matrikulasi kuala pilah..
dalam perjalanan singgah beli buah naga(fresh gi tu)....+ petai ngan madu lebah..
tak guna pya penjuai madu tu,..
penipu,,bukan ori pya madu,,tipu pya,,
jwb la t..3 biji keta konvoi,,jam 2 ptg sampai kat pilah,,lmbat ckit sbb jalan jem kat bukit putus,,tnh runtuh..aduhhh..bosan tui..
makan lah kami sume kat cna,piza+sambal petai+buah naga+mee goreng..
mriah la jgak kat cna,,
ptg menjelang..sume pulang..aku stay kat p.dickson,mak g cheras,,lepak umah adik ipaq abg chaq,,
pagi ahad,,jam 8.00pg..aku kuaq dari p.dickson..bgrak nak p ampang,,kndri umah p.cik,,sepupu aku(k.long) kahwen..
sampai ja..kan men ramai g ngan adik badik,,lang,m.chaq,p.cik.sume da,,
tak larat nak melayan,,keja aku just bwak kamera,,rakam n tgkap gmbar..
paparazi beb,,hehhe..
petang blik g umah pakjang mie,,kat bangi..dekat ja ngan ukm,,hahha,,
umah bapak besar gla..keta sampai 5 bji,,dasyat toi penangan bekas pilot..huhuh..
i'allah aku jd cam tu lak,
hehhe
doa2 la kan,,mkn sume sx,,mai lepak kat msjid ukm tggu tokngah aku lak,,
kami nak g umah dia kat nilai..on da way da excdent lak sblm sampai bangi..teruk gak,,
tibanya malam,,geng2 ibu nak g nilai 3 nak membeli belah...penat glerrrr...
dah bis shopping,gerak blik ker p.dickson..tdo sana..
ari isnin mak ngan abg chaq nak blik penang,,aku blik ukm,,
tp sblm tu kami p pkena cendol leman dawi,,baru ja msuk majalah 3..
hahah mkan smpai puas,,tak larat nak tmbah beb..hanya rm1.50 ja smbkuk,,pastu tambah la sampai muntah,,..
bis ja,,aku trus gerak p seremban,,nek komuter blik ukm,,mak blik penang..
mmg penat..ament tak buat lagi,,
pengalaman penting,,jauh perjalanan indah pemandangan,.,
kalu nak test makan cendol,,jom,,
aku bwak,,line clear pya,..
huhuhu//

1 ulasan:

Nani berkata...

Makan pizza dengan sambal petai? Ayoyo..apakah itu?
Tulis..teruskan tulis
I'm ready to read..Haha